tessilina

Alla inlägg under oktober 2013

Av Tess Tagesson - 25 oktober 2013 09:00

Namn: Tess Tagesson

Ålder: 16

Längd: 167 cm

Sko-storlek: 38

Född: Danderyds BB

Bor: Norrtälje (landet)

Gör just nu: har en jätte skojjsig lektion *host*


Allmänna frågor:

Nämn tre bra egenskaper hos dig själv: tänker efter innan jag säger nåt , får folk att skratta , knäpp            

Nämn tre mindre bra egenskaper hos dig själv: blyg, tycker om mat , rätt känslig

Vad är du rädd för: att någon i min närhet  kommer dö

Vad är du mest nöjd med hos dig själv: Att jag nästan alltid mår bra och är på bra humör.

Det roligaste jobbet du haft/har: vet inte rikigt då jag inte direkt haft ett jobb

Har du körkort och egen bil:  mopped körkort och mopebil ;)

När tog du ditt körkort:  i sommras

När grät du senast: kommer inte ihåg lol

När skrattade du senast: igår

Vem åkte du bil med sist: gustav

Vem åt du mat med sist: gustav

Vem sov du hos sist: my love <3

Vem sov hos dig sist: my love <3

Vad var du rädd för när du var liten: Döden

Vad ville du, som liten bli när du blev stor: veterinär

Hur många gånger har du besökt ett sjukhus när du själv varit patient: ´max 3

Värsta smärtan du råkat ut för: när jag bröt armen ,usch

Något som gjort dig riktigt glad i ditt liv: En massa saker, när jag har riktigt kul med mina vännner eller familj eller pojkvän

Någonting som gjort dig riktigt förbannad och ledsen någon gång i ditt liv: Den gången jag blev falskt anklagad av min såkallade bästa vän

Har du någonsin sportat: haha ja , tror jag har provat allt som finns , ridit,fotboll,dans osv

Någon du ser upp till: min mormor

Vad finns alltid i din handväska: pånbok, mobil, läppbalsam, hörlurar

Har du varit utomlands någon gång: jadå kreta , canarie öarna osv

Vilken plats var finast: Rhodos

Största stad/städer du varit i:  stockholm haha


Lite mer personliga frågor:

Har du någonsin tagit eller provat droger: nej usch

Rökt: nej,

Snusat: ja prövat men usch

Har du piercing eller tatuering: Haha bara öronen

Hur ska en kille vara/se ut för att du ska falla pladask: underbart fina ögon , fint hår , vara längre än mig ( det är gö jätte mysigt när man kramas ! det ska synas att han brytts sig om vad han sätter på sig för kläder , dock beöver det inte vara värsta snobbstilen ,usch      

Finaste komplimang du fått: ingen anning :/

Har du sårat en kille riktigt ordentligt någon gång: kanske :o

Har du blivit sårad av en kille riktigt ordentligt någon gång: ja


Antingen-eller-frågor:

Storstad eller landet: Landet helt klart !

Hamburgare eller pizza: pizza, fast äter de nästan aldrig

Kött eller fisk: hmm..  kött tror jag

Hund eller katt: båda !

Aftonbladet eller expressen: aftonbladet

McDonalds eller MAX: Donken helt klart

Charter- eller skidsemester: Chartersemester, tror jag

Sverige eller Utlandet: Beror på vilket land det är men trivs här med

Sport eller nyheter: nyheter , då sport är skittråkigt

Hockey eller fotboll: fotboll

Ljushåriga eller mörkhåriga killar: mörkhåriga , dock är det snyggt med ljusaslingor

Sommar eller vinter: vet inte båda är mysiga på sitt sätt

Vår eller höst: Hösten ! älskar den

Flyg eller tåg: tåg tror jag vet inte riktigt då jag inte har åkt tåg XD

Bil eller buss: både och det är båda bra på sitt sätt

Av Tess Tagesson - 24 oktober 2013 13:15

 satt och titta på google , för att leta efter den perfekta outfiten till hösten , då jag hade ide torka .


hehe . och hitta denna perfekta outfit som verkligen blev en insperation !  älskar den verkligen hur jag kommer försöka klä mig i höst !

 

Av Tess Tagesson - 23 oktober 2013 13:00

 som svar på rubriken ska jag börja med att säga att idag är det minnelies fördelsedag ! 16 bast :)


idag har vi än rätt långdag med samhällskunskap ,idrott med våran grymt irrierande ,virriga idrottslärare , sedan lunch och engelska ? äsch kommer inte ihåg men detta är våran näst längsta skoldag , 15:10 får vi sluta .


har faktiskt tänkt på en sak , det här med  att vara osjälvisk, det verkar vara något sällsynt nu för tiden .

och nu menar jag mer här på gymnasiet , då men erfarenhet genemot resten av världen är rätt liten för tillfället .

jag kan helt ärligt säga att jag bara vet en handfull med människor som verkligen kan sätta folk dom tycker om framför sig själv . och nej med detta menar jag inte att jag själv är ett helgon i alla siuationer dock försöker jag och kan inte direkt säga att jag är självupptagen .

dock denna själviskhet är nog mest tjejor ,då pojkar på något sätt inte alltid har detta ego som oftast bosätter sig i tjejer . dessa tjejer som skriker rakt ut oc blir sur när det inte går exakt som de vill själv , eller som inte bryr sig ett skit när kompisen hamnar efter eller inte hinner med alls .

dessa människor (killar som tjejer ) vill jag bara kräkas på .

ingen kan må bra av att vara så alter ego .

men vad vet jag dom verkar gö må prima lol .


Av Tess Tagesson - 22 oktober 2013 13:04

jag hatar verkligen att börja inlägg för jag vet verkligen inte hur man ska göra ..

känns liksom konstigt att skriva -hej,hallå,tjena osv .

men men ..

just nu har jag samhällskunskap ,dock så är varken min hjärna eller mina tankar här . än en gång så sitter jag och fantiserar eller tänker på vad jag ska göra .

Tankar :

-vad ska jag göra efter skolan ?

-vad ska jag ha på mig imorrn ? (haha)

-ja måste börja blogga minst varannan dag !

-skärp dig nu ,lyssna !

-fan va tråkigt det här är ....

-mitt hår är smutsigt ,fan .

-borde jag skriva en bok ...?


typ dessa tankar är i mitt huvud ,är helt slut , sover hela nätterna dock så är ja trött när ja vaknar . och denna trötthet förvinner inte .*suck*

tror det är vädret , och nu menar jag inte regnet för det tycker jag om , utan att det är iskallt och för att det börjar bli mörkare tidigare och längre ...

HATAR det . vintern är verkligen inte min favoritårstid . det är mörkt ,kallt,blött och halt .



Av Tess Tagesson - 4 oktober 2013 18:18

Det första jag skrev var att jag skulle skriva varannan dag och vad gör jag ? Skit i det i en vecka ?!
Men föehoppnings vis så går det lättare nu när jag har appen på mobilen !
Idag har jag bara vart i skolan inge speciellt har hänt ,känt mig liten utan för och jobbig men annars har det vart bra :)

[Bild]

Blåa ögon ;)

Presentation


Mitt namn är Tess Tagesson och jag bor i svanberga strax utanför norrtälje , jag har precis börjat som etta på rodengymnasiet och mitt liv handlar i stora drag om skolan ,min pojkvän & vänner .

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Foton

         


Ovido - Quiz & Flashcards